Pięć nowych przejazdów kolejowo-drogowych z systemem PERUN

Dobiegły końca prace związane z zabudową systemu sygnalizacji przejazdowej PERUN na trasie Tarnów – Muszyna pomiędzy miejscowością Stróża a Grybowem. Całościowy projekt zakładał kompleksową wymianę torów na dwutorowej linii oraz zabudowę urządzeń przejazdowych. Wykonane prace przyczyniły się do znaczącego wzrostu bezpieczeństwa oraz pozwoliły na likwidację istniejących ograniczeń prędkości. Linia kolejowa nr 96 to ważnym elementem lokalnego systemu komunikacji oraz jest ona istotnym szlakiem w kierunku turystycznych miejscowości małopolski jak Krynica i Muszyna.


Na potrzeby projektu modernizacji linii nr 96 spółka Elester-PKP dostarczyła systemy sygnalizacji przejazdowej PERUN zaprojektowany na trzy przejazdy kolejowo-drogowe kat. C i dwa kat. B. Warto zaznaczyć, że system sygnalizacji PERUN może być dostosowany do różnych typów przejazdów w tym kat. A i E oraz kat. A z samoczynnym załączaniem ostrzegania na sygnalizatorach drogowych. Jest to zasługa automatyki zaprojektowanej na podstawie sterowników z rodziny CZAT7 dostosowanych do wymogów kolejowych, które dzięki modułowej budowie mają możliwości optymalnego dopasowania swej struktury do wymagań funkcjonalnych. Sterowniki CZAT7 charakteryzują się ponadto wysoką niezawodnością i od lat są najczęściej wybieranymi urządzeniami automatyki zabezpieczeniowej w trakcyjnych systemach zasilania w naszym kraju.

Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA

Czytaj także