Nowe wdrożenia systemu PERUN

Zakończyły się prace związane z zabudową i uruchomieniem pięciu kolejnych systemów sygnalizacji przejazdowej typu PERUN. Zrealizowane zadania dotyczyły projektu rewitalizacji linii kolejowej 140 Katowice Ligota – Nędza prowadzonego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Tarnowskich Górach oraz realizacji robót na terenie Zakładu Linii Kolejowych w Ostrowie Wielkopolskim na linii 272 Kluczbork – Poznań. W ramach zadań Elester-PKP wyprodukował i zabudował urządzenia PERUN na czterech przejazdach kategorii C oraz jednym kat. A.

Komputerowy system PERUN jest rozwiązaniem umożliwiającym zabezpieczenie ruchu na przejazdach kolejowo-drogowych kat. A, B, C, E oraz kat. A z samoczynnym załączaniem ostrzegania na sygnalizatorach drogowych. Dodatkowo może również informować prowadzących pojazdy szynowe o stanie urządzeń na przejeździe za pośrednictwem tarcz ostrzegawczych przejazdowych. System przeznaczony jest do instalacji i użytkowania na skrzyżowaniach dróg z liniami kolejowymi, o ile maksymalna prędkość na linii nie przekracza 160 km/h.

PERUN stanowi ważny element otwartości i swobody projektowania infrastruktury kolejowej, gdyż rozwiązanie może współpracować z systemami stacyjnymi SRK oferowanymi przez różnych producentów.

Czytaj także