12 X 2020
Komputerowy system sygnalizacji przejazdowej typu PERUN otrzymał bezterminowe świadectwo dopuszczenia do eksploatacji wydane przez Prezesa UTK. PERUN pozwala na zabezpieczenie ruchu na przejazdach kolejowo-drogowych kat. A, B, C, E oraz kat. A z samoczynnym załączaniem ostrzegania na sygnalizatorach drogowych. System może również informować prowadzących pojazdy szynowe o stanie urządzeń na przejeździe za pośrednictwem tarcz ostrzegawczych […]
05 X 2020
Konsorcjum PKP Energetyka S.A., ELESTER-PKP Sp. z o.o. oraz Instytut Kolejnictwa realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Tytuł Projektu: Opracowanie prototypu innowacyjnego systemu zapobiegającemu obladzaniu i oszranianiu kolejowej sieci trakcyjnej z wykorzystaniem automatycznej stacji pogodowej. Nr umowy: POIR.01.01.01-00-0052/20-00 Wartość Projektu: 9 049 750,00 PLN Dofinansowanie Projektu z UE: 5 128 150,00 […]
23 VI 2020
Zapraszamy do zapoznania się z ciekawym wywiadem, udzielonym portalowi Rynek Kolejowy. O wyzwaniach, jakie dziś stoją przed projektantami obiektów energetyki kolejowej oraz o tym, jak w 7 tygodni oddać gotowy projekt podstacji trakcyjnej i robić to regularnie przez 9 lat z rzędu, porozmawiamy z Krzysztofem Sobstelem, kierownikiem biura projektowego ELESTER-PKP. Czym różni się projektowanie obiektów […]